Pui cu mămăligă şi usturoi

Pentru ca duminica să fie chiar perfectă, avem nevoie şi de o reţetă care să devină tradiţională în familie… cum ar fi puiul prăjit, cu mămăligă şi mujdei de usturoi. Reţeta vine din copilăria lui tati, de la mătuşa lui, Maricica, mai exact. Noi am putea să o adoptăm, am mai făcut-o aşa, duminica, şi am savurat-o împreună.

Georgia s-a apucat de mâncat chiar înainte să termin mămăliguţa, iar în final înmuia bucăţi de pui în mujdei şi se lingea pe bot, zicând „mmmm, ce bun e, mama! foarte bun!”. Nu ştiu de unde are asta, cred că o fi auzit-o la televizor sau undeva, că doar noi am zice „ce bun îi” 🙂 Şi zice aşa, cumva alintat, teatral…

Reţeta e foarte simplă: puiul se condimentează şi se pune la cuptor, în tava unsă cu ulei, la foc mic (noi folosim doar pulpe). Mămăliguţa ştie toată lumea cum se face, nouă ne place un pic mai moale de data asta. Cât despre mujdei… eu zdrobesc usturoiul, pun sare şi un pic de muştar, după care frec puţin cu ulei, ca la maioneză. Şi pun ulei până mi se pare că s-a înmulţit destul, după care pun smântână sau iaurt – îi ia un pic din iuţeală şi nici nu te doare stomacul.

Şi uite aşa se nasc amintirile unor duminici cu aromă de pui la cuptor şi usturoi (unde mai pui că usturoiul e bun pentru imunitate!)… Mi-ar plăcea ca Georgia să aibă asemenea amintiri când va fi mare, să se gândească atunci cu drag la duminicile noastre în familie şi să spună „mmm, ce bun era puiul ăla!” 🙂

Un comentariu la “Pui cu mămăligă şi usturoi

Lasă un răspuns

