Musaca de cartofi, cu crustă de sos Béchamel

Am mai descoperit / savurat o reţetă care merită pusă la catastif, pentru că a avut mare succes în familie: musaca de cartofi, cu crustă de sos Béchamel.

Avem nevoie de următoarele chestii: două cepe, câţiva căţei de usturoi, ulei de măsline, 500 g de carne de vită tocată, o cutie de roşii decojite (eu am folosit Cirio), unt, două linguri de făină, 50 ml de supă, 500 ml de lapte, 2 linguri de smântână, 100 g de Emmentaler ras (eu am folosit brânză Tilsit şi a fost foarte bună), 600 g de cartofi roşii.

Se curăţă şi se taie mărunt ceapa şi usturoiul. Se încinge uleiul şi se prăjeşte carnea tocată, până devine sfărâmicioasă, apoi se adaugă jumătate din ceapă şi din usturoi, prăjindu-se împreună. Se adaugă conserva de roşii, se lasă să fiarbă împreună la foc mic circa 15 minute, apoi se condimentează cu sare şi piper.

Separat, se încinge o lingură de unt şi se căleşte restul de ceapă şi usturoi. Se presară făina, se căleşte puţin, se stinge cu supa, după care se toarnă laptele şi se lasă la fiert, amestecând, până când se îngroaşă sosul. Se înglobează smântâna şi caşcavalul (sau brânza), se condimentează după gust.

Cartofii se curăţă şi se taie felii; se încinge cuptorul, se unge forma de sufleu şi începem „construcţia”: un rând de cartofi, un rând de sos, un rând de carne tocată, apoi iar cartofi şi sos, iar deasupra se rade caşcaval (din nou am folosit Tilsit). Se lasă în cuptor aproximativ o oră – în prima jumătate de oră am acoperit-o cu folie, apoi am lăsat-o să se rumenească. Pe scurt, e un fel de lasagna, dar cu cartofi în loc de paste 🙂 Oricum, e delicioasă!

2 comentarii la “Musaca de cartofi, cu crustă de sos Béchamel

Lasă un răspuns

