Tort cu cremă roz de mascarpone

Am vrut un tort cu totul şi cu totul special pentru ziua Emmei… şi am făcut două 🙂 Reţeta folosită a fost aceeaşi, doar mărimea şi decorul au fost diferite.

În primul rând, am făcut blat pandişpan – la primul tort din 8 ouă, iar la cel de-al doilea din 8, respectiv 6 (au fost două etaje). La pandişpan, regula spune că punem o lingură de făină şi una de zahăr pentru fiecare ou, aşa am făcut şi eu. Am separat ouăle, albuşurile le-am bătut bine cu un pic de sare, iar gălbenuşurile le-am frecat cu zahărul, până am obţinut o cremă. Încet, se încorporează crema de gălbenuşuri în spuma de albuşuri, amestecând mereu (cu telul). Apoi se adaugă făina, câte o lingură, tot aşa, amestecând mereu. Nu am pus deloc praf de copt, la sfatul „bucătarului maniac„, pe care îl urmăresc şi care mi-a dat, de asemenea, ideea decorării cu steluţe 🙂

În ceea ce priveşte crema, am avut ca sursă de inspiraţie blogul lui Edith, dar nu am respectat întocmai reţeta. Tortul original era cu două feluri de cremă, una albă şi una roz, iar noi am făcut-o doar pe cea roz – se amestecă brânza mascarpone (500 g) cu o cutie de cremă de brânză (din Lidl am luat noi), cu 500 de ml de frişcă, o fiolă de esenţă de vanilie Dr. Oetker şi cu 10 linguri de zahăr pudră. Pentru culoare, am folosit 500 g de zmeură – bineînţeles că am găsit zmeură îngheţată, fiind în mijlocul iernii 😀 Am pus fructele pe foc într-o crăticioară, cu 10-15 linguri de zahăr (depinde cât de dulce vrem să fie) şi am lăsat să fiarbă la foc mic. În final am strecurat totul şi am adăugat în siropul rezultat şi gelatina (un pliculeţ), pe care o pusesem anterior la hidratat, într-un pahar cu 50 ml de apă. Am amestecat siropul de zmeură cu crema mascarpone.

Pentru „asamblarea” tortului, am pus blatul (prima bucată) în interiorul inelului de copt şi l-am însiropat (siropul l-am obţinut amestecând pur şi simplu apă cu zahăr vanilat). Am întins cremă pe blat, apoi am adăugat un nou „etaj” de pandişpan şi tot aşa. Am pus totul la frigider, iar dimineaţa am scos inelul – crema se întăreşte peste noapte. Am îmbrăcat tortul cu aceeaşi cremă (mi-a rămas destulă) şi l-am decorat după cum se vede în imagini 🙂 E foarte bun, nu e foarte dulce şi e destul de uşor, pot şi cei mici să se bucure fără probleme de el.

La mulţi ani încă o dată pentru sărbătorita noastră, minunata Emma!

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un răspuns

