Devoratoarea de cărți

Acesta este noul nume al Georgiei, după tati 🙂 Ne-a uimit din nou săptămâna asta, după ce a terminat în câteva zile un volum de 348 (!) de pagini – de luni până vineri. Este vorba despre primul volum din seria scriitoarei J.K. Rowling, ”Harry Potter și piatra filozofală”, pe care, pur și simplu, l-a devorat. Mă așteptam să se întâmple asta; am primit cartea de la Emilia, care a luat-o de la editura Arthur – cei care, am aflat acum, au cumpărat drepturile pentru seria Harry Potter și au început să o tipărească.

Evident, Georgia a dorit și următoarele volume, imediat după ce a citit ultima pagină din ”Piatra filozofală” – însă editura amintită nu a scos, deocamdată, decât unul, iar pe internet nu am găsit colecția de la editura Egmont (cei care au tipărit primii seria, în limba română). Bine, am găsit, dar la prețuri exorbitante, la mâna a doua. Din fericire, există cărți electronice, iar noi avem două Kindle-uri în casă – care acum conțin și cele șapte volume Harry Potter. Georgia a pus mâna pe unul, iar când l-a lăsat din mână, citise deja 11% din volumul doi, ”Harry Potter și camera secretelor”, la numai câteva ore după ce îl încheiase pe primul. Azi dimineață s-a trezit înaintea noastră și s-a dus direct la Kindle, iar când m-am trezit eu, ea ajunsese la 25%. De-aici și numele ”Devoratoarea de cărți”.

Acestea sunt, până acum, romanele Georgiei, pe care le-a citit cel puțin o dată (majoritatea sunt citite de două ori, Marry Poppins de vreo 3, ”Pânza lui Charlotte nici nu mai știu de câte ori):

Din păcate, și din seria Mary Poppins am găsit doar una pe Elefant, iar celelalte două în anticariat. Și astea îi plac foarte mult, i-am pus și filmul cu Julie Andrews, din 1964, de fapt l-am urmărit împreună, într-una din serile noastre ”cu filme în familie”. Evident că la cea mai recentă ”seară a filmelor” am pus ”Harry Potter și piatra filozofală”, respectiv aseară, iar Georgia a fost un pic dezamăgită, a constatat că filmul e mai ”sărac”, sunt mai puține amănunte, în carte sunt mai multe descrieri, mai multe întâmplări… A observat, deci, diferența între carte și film și o preferă pe prima. Obiectiv atins 😀

Am avut ceva îndoieli înainte să-i dau Harry Potter; mă gândeam că, poate, e prea mică. Așa că l-am luat eu înainte și l-am citit, să văd cum e. Da, încă nu ajunsesem nici eu să-l citesc… Nu am putut să îl las din mână, până l-am terminat 😀 Am văzut că limbajul e accesibil și am considerat că e potrivit pentru ea, chiar dacă are numai 7 ani – dar are deja exercițiul lecturii și capacitatea de a înțelege, chestii mai importante decât vârsta. Și, mai ales, adoră să citească. Pentru asta, noi suntem foarte mândri, în calitate de părinți-cititori, la rândul nostru.

Astea sunt alte cărți citite în mod constant de ea, pe care le recomand, alături de cele menționate mai sus (enciclopedii, ”Povești nemuritoare”, colecția de 50 de cărți Usborne, în limba engleză, cărțile Disney, muuulte cărți cu povești și cele care răspund la întrebări, din seria Rao):

Astea sunt ”cuceririle” Georgiei, cu 4 luni înainte să împlinească 8 ani. Eu aș zice că ne-am descurcat bine… 🙂 Iar Emma pare să vrea să-i calce pe urme – deși ea încă nu citește cu adevărat, am văzut că are, la pat, cărți cu semn în ele, pe care le răsfoiește și ea, când își vede surioara mai mare citind. Și are, ca și Georgia, lampă specială pentru citit, la pat.

Lasă un răspuns

