Ce mai citeşte Georgia. Recomandări de lectură pentru copii

Mi-am propus de câteva zile să scriu aici, pentru că deja am pierdut numărul cărţilor pe care le-a citit Georgia anul acesta – şi abia e sfârşit de ianuarie. După ce a citit primele două volume din seria Harry Potter şi s-a apucat de al treilea, a intrat într-o fază mai puţin plăcută – cu tristeţi şi anxietăţi.

I l-am luat, aşadar, pe Harry Potter şi câteva zile am încercat să-i îndreptăm atenţia spre altceva decât lectura. Nu a prea mers. Aşa că am lăsat-o din nou să citească, dar de data asta cărţi mai adecvate vârstei ei. Ne-a ajutat în această privinţă doamna învăţătoare, care i-a tot împrumutat cărţi, până când i-a reapărut zâmbetul fetiţei noastre cititoare-devoratoare de cărţi.

O concluzie trasă din experienţa noastră: Harry Potter şi cărţile fantasy nu sunt prea potrivite pentru vârsta de 7-8 ani. Eventual de prin clasa a cincea.

Avem, în schimb, câteva recomandă de lectură pentru copii – nu ştiu ce vârstă să spun, Georgia nu a împlinit încă 8 ani, dar sigur e mai avansată, ca cititoare. Iată ce a citit Georgia în ultimele două săptămâni:

„Charlie şi fabrica de ciocolată”, de Roald Dahl

„Charlie şi marele ascensor de sticlă”, de Roald Dahl

„Matilda”, de Roald Dahl

„Dragonul tatălui meu”, Ruth Stiles Gannett

„O vrăjitoare îngrozitoare”, Jill Murphy

(Da, are ștampilă cu ”Biblioteca personală”… Doar e deja cititoare profesionistă!)

Cea cu Roald Dahl e o serie de autor foarte faină de la editura Arthur, pe care o recomandăm. I le-am luat pe toate cele trei, să le aibă şi ea în bibliotecă, pentru că îi place să revină la unele cărţi care i-au plăcut mai mult (iniţial le-a citit de la doamna învăţătoare). Din seria asta, i-am mai luat azi trei cărţi: „Vrăjitoarele”, „Marele uriaş prietenos” şi „James şi piersica uriaşă”.

1

Lasă un răspuns

