Toamnă, şcoală, prieteni noi

A dat toamna năvală peste noi, asta după ce vara a trecut pe nesimţite, iar eu am ignorat total blogul. Începând din această toamnă avem o nouă şcolăriţă, asta ar fi principala veste pe care nu am consemnat-o aici 🙂 Da, a început şi Emma şcoala… E tot la „George Coşbuc”, unde e şi Georgia – care a început clasa a doua.

Prima zi de şcoală a fost una cu emoţii, pentru noi adulţii, evident. Ne-a făcut o surpriză şi a apărut şi bunicul Co, declarând, emoţionat, că „nu putea s-o lase singură pe Emma în prima zi de şcoală”. Bineînţeles că Emma a fost super încântată, la fel şi eu, care îmi aminteam cum mi-a făcut mie surpriză bunicul meu, acum 29 de ani, apărând la festivitatea din prima mea zi de şcoală, cu un buchet de trandafiri…

Aici am scris despre prima mea zi de şcoală ->

Aşa a arătat prima zi de şcoală a Emmei:

Să ne reamintim prima zi de şcoală a Georgiei (atunci au fost ceilalţi trei bunici, acum Co şi-a luat revanşa) ->

Noua şcolăriţă se descurcă bine, după prima lună; e încântată, îi place învăţătoarea, care e foarte blândă, calmă şi drăguţă. Seara, îmi spune uneori că abia aşteaptă să treacă noaptea, ca să vină dimineaţa şi să meargă la şcoală. Are şi foşti colegi de la grădi în clasă, dar şi-a făcut şi prieteni noi. Iar cea mai bună (nouă) prietenă a ei ne-a adus şi nouă nişte prieteni noi 🙂 Face şi două ore pe săptămână de germană, îi place şi profesoara de germană, îi place şi cea de religie, îi place tot! Nu au teme de făcut acasă, fiind în clasa pregătitoare, dar îi place să lucreze din caiete suplimentare, plină de importanţă, în timp ce Georgia îşi face temele – şi aşa frumos stau ele amândouă la birou! Aşa cum ne imaginam acum doi ani, când am comandat biroul 🙂

Georgia a început clasa a doua cu o nouă învăţătoare… da, deja a treia. Ăsta e sistemul minunat, învăţătoarea de anul trecut era suplinitoare şi a trebuit să plece, ca să facă loc titularei, care s-a întors pe post după patru ani de politică 😀 A fost destul de greu pentru copii să se acomodeze, mai ales că stilurile sunt diferite, iar ei se ataşaseră foarte mult de „doamna” de anul trecut. Am trecut şi peste asta, ne obişnuim, Georgia nu pare să aibă probleme deocamdată, deşi noua învăţătoare e clar mai exigentă. Dar şi fetiţa noastră se descurcă foarte bine, îşi face temele cu la fel de multă atenţie şi e la fel de silitoare ca şi anul trecut. Lucrează cu plăcere şi la română, şi la mate, face şi exerciţii în plus, lucrăm şi la germană, anul ăsta a vrut să meargă şi la ora de religie…

Fetele continuă şi cursurile de înot, am reluat şi serile tematice în familie, cum le-au botezat ele: seara jocurilor, seara filmelor, seara de petrecere în pijamale, seara de gătit împreună, seara de lectură – pentru că acum şi Emma citeşte! Asta e o nouă veste importantă pe care am omis-o! Are şi ea cărţile ei de poveşti şi se descurcă tot mai bine, aşa că suntem patru cititori! Acum ne-am hotărât să implementăm şi o seară de limba engleză, ca să exersăm împreună – ele fac la şcoală doar germană, însă le place mult să lucrăm la engleză. Plus că ne pregătim pentru o excursie de toamnă, în Irlanda 😀

Astăzi cred că este seara de gătit (Georgia le ţine evidenţa, în agenda ei) şi o să facem fursecuri. Nu e de mirare, deci, că nu prea mai am timp să scriu pe blog…

Lasă un răspuns

